Free Shipping on Most Orders*
< Go Back View All Bathroom Lighting
Most Popular

Possini Euro Wrapped Wire 56" Wide Chrome Bathroom Light

- Style # V5716
Other Options
Sale
$423.65CAD
  • $494.33CAD
  • Save $70.00CAD
  • Ends 11/19/18
  • Free Shipping*
  • Low Price Guarantee
Ships Today! (orders by 2pm Pacific)
Add to Cart

This long seven-light bathroom wall light will provide a striking contemporary style for your bathroom.

More Details >
Possini Euro Wrapped Wire 56" Wide Chrome Bathroom Light
Possini Euro Wrapped Wire 56&quot; Wide Chrome Bathroom Light in scene
Possini Euro Wrapped Wire 56&quot; Wide Chrome Bathroom Light
Possini Euro Wrapped Wire 56&quot; Wide Chrome Bathroom Light
Possini Euro Wrapped Wire 56&quot; Wide Chrome Bathroom Light more views
Possini Euro Wrapped Wire 56&quot; Wide Chrome Bathroom Light more views
2+
Product Details

Illuminate a bath or living space with this contemporary seven-light fixture from Possini Euro Design. This large bathroom wall light comes in a sleek chrome finish that adds a modern shine. The clear glass cylinder shades have hand-wrapped aluminum wire decorations on the inside, adding an element of visual interest.

  • 56" wide x 5" high. Extends 6" from the wall. Each glass shade is 4 3/4" wide. Wrapped wire inside is 3" square.
  • Includes seven 40 watt G9 Xenon bulbs.
  • Large contemporary seven-light bathroom wall light by Possini Euro Design®.
  • Polished chrome finish. Borosilicate glass. Anodized handmade aluminum wire cylinders.
  • Can be installed horizontally or vertically.

Related Videos

Q & A
Start typing your question and we'll check if it was already asked and answered. Learn More
Browse 10 questions Browse 10 questions and 39 answers
Why did you choose this?
Lamps Plus Store
Looks way cool and right size
Milos T on Nov 3, 2018
Width
Gregg H on Jun 22, 2018
Looks way cool and right size
Milos T on Nov 3, 2018
The installation needed something that covered the wall from left to right, not just at the junction box, due to the way the room was constructed. Plus it was beautiful.
ANne-Marie H on Oct 28, 2018
Width
Gregg H on Jun 22, 2018
Looks and good reviews
Richard W on Jun 19, 2018
The sleek look and high lumens rating; the great price was also a factor.
Michael M on Mar 22, 2018
Interesting design.
Jithu M on Feb 27, 2018
Needed a wide light for our middle bath. Compared this to another brand that I liked the shape of a little better, but this one puts out twice as much light and was less expensive for the same general "look."
Dorothy b on Feb 10, 2018
The length and style.
Hershell S on Dec 31, 2017
Looks lovely and is long enough for double vanity.
Ingrid J on Dec 3, 2017
The width/length of this light may fit to my bathrooms
DANIELLE K on Nov 12, 2017
Contemporary design, the wrapped wire went well with our bathroom. Also very long double vanity, the 56" length was perfect.
Kelly L on Nov 11, 2017
handwrapped fixtures with dimmable halogen bulbs at the best price on the internet
Jeffrey M on Oct 29, 2017
Matching nice design
ROBERT S on Oct 29, 2017
It look good
Judith C on Oct 28, 2017
On sale
Joy Z on Oct 26, 2017
Design and Length
Viola K on Oct 4, 2017
Pretty
M E on Aug 9, 2017
After finding this beautiful vanity light, I read the reviews. All confirmed my thoughts.
Denise M on Jul 12, 2017
Have purchased three previously. Like the style very much. Finishing the last bathroom off with same fixture. Beautiful
Roger R on Jun 28, 2017
The installation needed something that covered the wall from left to right, not just at the junction box, due to the way the room was constructed. Plus it was beautiful.
ANne-Marie H on Oct 28, 2018
Looks and good reviews
Richard W on Jun 19, 2018
Is this light rated for dry, wet, or damp locations?
Michelle P on Sep 13, 2018
BEST ANSWER: I have this in my bathroom above the mirror, so I would say a damp area is fine. It is beautiful. You will not be disappointed. I also have 2 of the ones with 4 lights in my dressing room, & 2 of the round ceiling lights with 6 bulbs, & the single bulb sconce in my bedroom. They give off amazing light, & I get compliments on them every time someone sees them.
What is the max wattage build I can use in this light?
Ron F on Aug 4, 2018
BEST ANSWER: This includes a 40 watt maximum for each socket.
How hard to clean or change bulbs, if shipped today to 52002 how soon would we get it?
Geri B on Jul 2, 2018
BEST ANSWER: You can use a feather duster to easily clean this fixture. To gain access to the light bulb you will have to unscrew the glass shade and metal cage at the same time. Turn the glass shade and metal cage counter clockwise to remove them. Hi - Please contact our Customer Service Department and they will be happy to provide you an estimated delivery time frame. They can be reached by phone, email, or chat: https://www.lampsplus.com/contact-us/
Does this unit come in brushed nickel?
Vincent I on Apr 19, 2018
BEST ANSWER: I am sorry, there are no other finish options available in the collection.
5" x 48" ? bathroom fixture
A shopper on Feb 16, 2018
BEST ANSWER: Hi, i have attached the same fixture that measures 47.75" inches wide.
Possini Euro Wrapped Wire 47 3/4 inch Wide Chrome Bathroom Light
Possini Euro Wrapped Wire 47 3/4 inch Wide Chrome Bathroom Light
can these lights be dimmed? Can you use LED bulbs?
betty b on Jan 7, 2018
BEST ANSWER: Yes, this bath light can be used on a dimmer switch. It is also compatible with LED. I have included an LED bulb and dimmer switch for this light.
Leviton Decora Rocker Switch Preset Slide Dimmer
Leviton Decora Rocker Switch Preset Slide Dimmer
40 Watt Equivalent Tesler 4 Watt LED Dimmable G9 Base Bulb
40 Watt Equivalent Tesler 4 Watt LED Dimmable G9 Base Bulb
How many lumens for the whole fixture?
Carol j on Sep 3, 2017
BEST ANSWER: Hi - the Xenon bulbs have an output of 450 lumens each. This design uses 7 bulbs, so the total lumens would be around 3000.
Broken globe how to order?
Barbara O on Aug 4, 2017
BEST ANSWER: Hi - please contact one of our lighting specialists at 800-782-1967. They can help you order replacement parts for this design.
where is the electric connection? center? end?
roger a on Jul 9, 2017
BEST ANSWER: Center. B careful not to twist wires on inside.
Customer Reviews
4.6 / 5.0
12 Reviews
5 Stars
4 Stars
3 Stars
2 Stars
1 Star
9
2
0
1
0
Very Stylish and Modern
Really nice quality modern bathroom lighting. Only negative was the packaging was insufficient so one of the glass globes arrived broken. I'm working with Lampsplus to get a replacement. Other than that, the light itself is quite nice and very stylish.

Pros: Attractive Design

Cons: Packaging Was Lacking
January 29, 2013
looks as good in person as on the web
instructions were only pictures, took extra time to sort out, an assembly procedure. The mesh screws on to the stem with included washers. Use extreme care to not over tighten the mesh inside the shades.

Pros: Attractive Design, Diffused Light

Cons: Delicate Shades
July 6, 2013
Provides so much light
Prompt delivery.

Pros: Attractive Design
February 21, 2017
It's a winner: Perfect for wide powder room vanity!
Love this fixture: it provides so much more clear light in the powder room. The look: stunning. Am elated we switched to such a high end look!! Can't speak to the level of difficulty as we had it installed. So far, guests comment on the light: and who does that.
August 11, 2017
Purchased
1 year ago
I would absolutely recommend this product.
Delivery was fast and no damage

Pros: Easy To Assemble, Great Value, Attractive Design
September 30, 2015
Pretty light but poor design for the wire wrap and globes
This is a pretty light fixture. However, the first one arrived damaged. I installed the second one but the light bulb sockets are ceramic and the way you have to hold the globe and turn the wire cage inside the globe to screw it onto the ceramic bulb socket is a horrible design. One of the ceramic bulb sockets crumbled. I am going to try and glue it since I am not putting up another $350 to receive a replacement. I would not recommend this fixture.
April 24, 2018
Response from Lamps Plus
Hi Robin S., we apologize for the fact that your fixtures arrived damaged. We just wanted to be clear that we do not charge a $350 fee to replace this item. It may be that you purchased the second fixture prior to returning and being refunded for the first fixture, which would account for that $350 that you mention. For this damaged fixture, we would offer a full refund and cover return shipping as well. If you have any questions or concerns about your order or our policies, please feel free to reach out to our customer service team for assistance. Thank you.
April 26, 2018
Heather W.
Strikingly beautiful,
Arrived on time and undamaged. My son installed fixture quickly with no problem. We also purchased same fixture with three lights. Everyone has marveled at the amount of light and how beautiful they are. I was worried about ordering on line but this company rates a 10 with me. I will definitely be using them for the rest of my lighting needs.
December 18, 2017
Purchased
11 months ago
Simply Beautiful
Tricky installation. Totally worth the work. Beautiful.
April 14, 2018
Purchased
7 months ago
Love my new light. It is so elegant.
December 12, 2017
Purchased
12 months ago
Beautiful
I have this in my bathroom above the mirror. The lightvit outs off is beautiful. I get compliments on it all the time.
September 21, 2018
Purchased
1 year ago
Back To Top